Elämäsi liitto ry on perustettu vammaisille, pitkäaikaissairaille kuntoutujille ja kaikille, jotka haluavat edistää omaa ja toisten terveyttä, hyvinvointia ja selviytymistä heidän jokapäiväisessä elämässään.
  • Apua ja tietoa vammaisten, pitkäaikaissairaiden, kuntoutujien ym. oikeuksista
  • Tietoa liikunnan, ravinnon ja ravintotehosteiden vaikutuksesta terveyden edistämiseen ja ylläpitämiseen.
  • Koulutusten, luentojen, messujen ym. terveyttä ja hyvinvointia edistävien tilaisuuksien järjestäminen.
  • Erilaisten terveyttä edistävien kuntoutus ja seurantaprojektien järjestäminen:
    tiedotus- ja koulutusmateriaalit
  • Hakemuksien ja valitusten laatimisessa auttaminen.
  • Terveyttä edistävien ja ylläpitävien tuotteiden markkinoiminen ja myymisen promotoiminen

Toimintamme tarkoituksena on auttaa ihmisiä edistämään ja ylläpitämään terveyttään heidän omien valintojensa kautta.

Pyrimme edistämään ihmisten hyvinvointia, tiedottaa heidän oikeuksistaan sekä auttaa heitä toteuttamaan niitä elämässään.

Haluamme auttaa sinua!

Olen 26-vuotiaasta saakka taistellut oikeuksien puolesta tuki- ja liikuntaelinsairaana.

Tuolloin kohtasin ensimmäiset selkäongelmani ja selkäsairauteni takia jouduin jäämään eläkkeelle 49-vuotiaana. Vuosien varrella selkäsairauteni ja niverikkoni toi elämääni paljon vaikeita asioita ja tilanteita ja usein en tiennyt miten toimia: tuntui kuin tietoa oikeuksistani pantattaisiin niin Kelan, työvoimatoimiston kuin vammaispalvelun luukulla.

Jouduin opettelemaan kantapään kautta miten selvitä pykäläviidakossa ja löytää minulle kuuluvat oikeudet. Minua pompoteltiin luukulta luukulle ja osastolta toiselle.

Tutuiksi tulivat sairauspäiväraha, kuntoutusraha, lääkinnällinen- ja ammatillinen kuntoutus, kuntoutustuki, kuntoutustutkimus, työkyvyttömyyseläke, yleinen asumistuki, eläkkeensaajien asumistuki, eläkkeensaajien hoitotuki, henkilökohtainen apu, vammaisen kodin muutostyöt, vammaisen kuljetuspalvelu, apuvälineet.

Kun samoilin noissa tukien,oikeuksien ja pykälien viidakossa ihmettelin: “Onko tässä enää mitään järkeä?” Viimeistään siinä vaiheessa kun eteeni laitettiin monisivuisia hakemuksia, epätoivo valtasi mieleni. Olisin monesti voinut luovuttaa, mutta en antanut periksi. Tutustuin niin Kelan kuin vammaislain pykäliin ja niihin vedoten aloin peräämään oikeuksiani pitkäaikaissairaana ja vammaisena.

Ymmärrän hyvin miksi ihmiset eivät jaksa selvittää ja hakea oikeuksiaan – niiden hakeminen tehdään niin vaikeaksi ja monimutkaiseksi. Kunnat säästävät menoissa ja siitä joutuu usein kärsimään juuri ne jotka eivät yksin jaksa taistella oikeuksiensa puolesta.

Elämäsi liitto on perustettu jotta jokaisella ihmisellä olisi mahdollisuus täysipainoiseen elämään, eikä kenenkään tarvitsisi taistella yksin oikeuksiensa puolesta.

-Virpi Ukkonen,
Puheenjohtaja, yhdistyksen perustaja

Qmedi
Qmedi on terveyden ja hyvinvoinnin ratkaisuja markkinoiva suomalainen yhtiö.
Qmedi kehittää ja valmistuttaa sekä valitsee tuotteita ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi ja ylläpitämiseksi.
Tuotteita myydään verkkokaupassa, Jälleenmyyjillä ja suoramyynnissä.

Medilife
Kotkan Karhulassa toimiva terveyslääketieteen klinikka Medilife on alansa uranuurtaja pohjoismaissa. Medilife klinikat on konseptoinut tehokkaita ja hyväksi havaittuja koulu- ja terveyslääketieteelliset hoitomuotoja, ravitsemusohjauksen sekä tarkat kliiniset tutkimukset ja laboratorioanalyysit yhdeksi hoitokokonaisuudeksi eri sairauksien hoitoon ja kuntouttamiseen.